Sunday, September 13, 2009

Lagi Tentang Kempen

Kelab Membaca Sinar Pintar


Dilancarkan semasa majlis pelancaran Kelab Membaca Kebangsaan dan Festival Membaca 2008 oleh Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong Tuanku Nur Zahirah pada 2 Julai 2008 di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra.

Nama Kelab Membaca 'Sinar Pintar' diilhamkan atas manfaat membaca yang menyinari kehidupan kanak-kanak yang gemar dan mengamalkan tabiat membaca. Membaca juga akan menjadikan mereka lebih pintar dan mampu membentuk kebolehan dan potensi mereka di masa depan.

Sesuai dengan kumpulan sasar iaitu kanak-kanak, antara objektif kelab ini adalah untuk menjadikan membaca dan aktiviti-aktiviti berkaitan dengan membaca satu aktiviti riadah yang menyeronokkan di samping boleh meningkatkan pengetahuan dan pengalaman.

Rasional Logo

Bentuk hati - perhatian dan kasih sayang yang dapat dirasai oleh kanak-kanak apabila mereka diberikan kemudahan dan kelapangan untuk membaca daripada ibu bapa dan masyarakat.
Buku hijau -  mencerminkan objektif utama kelab membaca
                    +  untuk memperkayakan kehidupan kanak-kanak melalui tabiat membaca
                    +  melahirkan generasi bermaklumat dan berintelek.
Bentuk abstrak berwarna biru tua - dunia kanak-kanak yang terbentang luas dan mudah dibentuk untuk mengamalkan tabiat suka membaca.

No comments:

Post a Comment